انجام پروژه تری دی مکس (3D MAX)

امروزه یکی از بهترین رشته های موجود، شغل دکوراسیون یا طراحی داخلی (interior design) است که در این پست، بطور کامل آن را معرفی می کنیم، بطور کلی رشته طراحی داخلی که با استفاده از نرم افزارهای مرسوم از قبیل تری دی مکس (3D MAX) یا اسکچاپ، امکان پذیر است توسط متخصصین موسسه به خوبی انجام می شود. در واقع، مؤسسه کاوشگران دانش نیز در این میان همواره سعی نموده است تا با استفاده از تیم مجرب و آگاه و متخصص، اقدام به انجام پروژه های معماری طراحی داخلی با نرم افزار تری دی مکس نماید. حوزه طراحی داخلی و دکوراسیون در منازل، شرکت ها و… در سال های اخیر از سوی مردم مورد توجه بیشتری قرار گرفته است. به دنبال آن بازارکار بهتری نیز پیش روی طراحان داخلی خواهد بود. البته با توجه به رقابت شدید در این شغل، افرادی که دانش، تخصص، مهارت و تجربه لازم و کافی را دارند، می توانند در این بازارکار موفق شده و درآمد خوبی کسب کنند.

طراحی پلان

طراحی پلان یکی از عناصر مهم در پایان نامه ارشد معماری می باشد. در این نوع طرح، پلان طبقه یک نوع نقاشی است که طرح چیدمان فضای یک خانه یا ملک را از بالا نشان می دهد. طرح های طبقه معمولاً محل دیوارها، پنجره ها، درها و پله ها، و همچنین تاسیسات ثابت مانند وسایل حمام، کابینت آشپزخانه و لوازم خانگی را نشان می دهد. پلان های طبقه معمولا به مقیاس کشیده می شوند و انواع اتاق، اندازه اتاق و طول دیوار را نشان می دهد. آنها همچنین می توانند طرح های مبلمان را نشان دهند و شامل مناطق بیرونی باشند.

چرا طراحی پلان ها مهم هستند؟

پلان ها برای نشان دادن رابطه بین اتاق ها و فضاها مهم هستند و راه های ارتباطی در یک بیان را نشان می دهند. پلان طبقات، بخش مهمی از بازاریابی املاک و مستغلات و طراحی خانه، ساختمان خانه، طراحی داخلی و پروژه های معماری است. ایجاد یک پلان بهترین راه برای شروع یک پروژه طراحی خانه در هر نوع است. شما می توانید از پلان طبقه استفاده کنید تا ایده های خود را به روشنی بیان کنید و همچنین پتانسیل طرح را نشان دهید. ایجاد یک طرح قبل و بعد از آن یک روش عالی برای نشان دادن مقیاس و دامنه یک پروژه به یک سازنده خانه یا پیمانکار است که به شما کمک می کند تا قیمت گذاری بهتر و دقیق تر به دست آورید.

پلان دو بعدی

پلان طبقه دو بعدی یک نوع نمودار است که طرح بندی یک املاک یا فضای از بالا را نشان می دهد. اغلب دیوارها و طرح اتاق، و همچنین امکانات ثابت مانند پنجره ها، درها و پله ها و همچنین مبلمان را نشان می دهد. دو بعدی به این معنی است که پلان طبقه یک طراحی صاف، بدون چشم انداز یا عمق است.

پلان سه بعدی

یک پلان سه بعدی یک نوع نقشه است که پلان بندی یک خانه یا ملک را در حالت 3D از بالا نشان می دهد. برخلاف یک پلان دو بعدی، یک پلان سه بعدی شامل چشم انداز است که باعث می شود که شما بتوانید اندازه و چیدمان یک فضا را درک کنید. آنها معمولا شامل جزئیات مانند پنجره ها، درها، کفپوش ها و تاسیسات ثابت مانند حمام و لوازم آشپزخانه می شوند. آنها ممکن است شامل مبلمان برای نشان دادن مقیاس یک اتاق و نحوه ارائه آن باشد. پلان های سه بعدی برای بازاریابی املاک و مستغلات، خانه سازی و پروژه های دانشجویی مفید هستند.

انواع خدمات طراحی پلان:

  • ارائه نقشه های معماری با نرم افزارهای رایج (اتوکد و …)
  • طراحی نقشه معماری
  • طراحی نقشه معماری سازه
  • طراحی به همراه برش، عرض و ارتفاع
  • طراحی نقشه تاسیسات برقی و مکانیکی
  • طراحی دکوراسیون داخلی و نمای ساختمان

اصول طراحی پلان

یکی از اصول طراحی در معماری الگوی سازماندهی مرکزی است که در آن نقشه مورد نظر شامل یک ترکیب بندی متمرکز و متحد است که تعدادی فضای فرعی در اطراف و داخل فضای متمرکز وجود دارد , وجود فضای متمرکز و متحد اصلی در الگوی سازماندهی مرکزی باعث نظم بخشیدن به نقشه میشود و فضا های فرعی همچون اتاق ها میتوانند بسته به اندازه و نوع فرم و سایر موارد متفاوت باشند.

 

نرم افزارهای تخصصی رشته معماری:

۳D MAX

معماران از این برنامه برای پیش ‌نمایش بناها و مدل‌هایی که هنوز ساخته نشده‌اند، استفاده می نمایند!با قابلیت تبدیل پلانهای ساده به شکل سه بعدی و همچنین از نقشه ها و ترسیمات انجام شده در نرم افزار autocad هم پشتیبانی میکند که برای معماران اهمیت بسیار دارد همچنین به کمک ۳dsmax میتوان نماهای داخلی ساختمان را طراحی و مشاهده نمود. این نرم افزار در انجام پایان نامه معماری مورد استفاده محققان است.

V-Ray

تهیه خروجی در قالب فایلهای تصویری از برنامه و محیط کاری در مکس که توسط یک سری دستورات و برنامه‌های گرافیکی به نام موتور رندر (Render engine) می‌باشد نرم‌افزار مکس دارای موتورهای رندر زیر می‌باشد .در مورد پلاگین رندر V-Ray میتوان به کیفیت عالی آن اشاره کرد این موتر رندر که توسط شرکت chaos group به بازار عرضه شده است. این نرم افزار نیز در انجام پایان نامه معماری مورد استفاده محققان است. یک نرم افزار ترسیم و طراحی نقشه های معماری و ساختمانی است . که سیستم ترسیم در آن به صورت مدلسازی همزمان ۲ بعدی و ۳ بعدی به صورت هوشمند است (Building Information Modeling).
این نرم افزار توسط شرکت Autodesk تولید کننده نرم افزار Autocad طراحی شده است.

AutoCAD

یکی از معروف‌ترین نرم‌افزارهای نقشه‌کشی برای ترسیم نقشه‌های مهندسی و صنعتی می باشد.

این نرم افزار یک از پایههای اصلی در انجام پایان نامه معماری محسوب می شود.

Sketch up Pro

اسکچ آپ یکی از ساده ترین نرم افزار هایی است که نه تنها در دایره نرم افزار های مدل سازی سه بعدی، بلکه در دایره نرم افزار های فنی و کد (CAD) می‌توانید بیابید. اصول کار با اسکچ آپ بر پایه خط است؛ که همین مسئله استفاده از آن را برای کاربر معمار لذت بخش تر می کند. خطوط به هم میپیوندند و سطوح را به وجود می آورند. سطوح به هم می‌پیوندند و احجام را به وجود می آورند. روند طراحی در اسکچ آپ برخلاف تصور برخی، کاملا می‌تواند دقیق و با ابعاد و اندازه صورت بگیرد به طوری که این ویژگی ها، نرم افزار مذکور را در زمره نرم افزارهای پرکاربرد جهت انجام پایان نامه معماری قرار داده است.

BricsCAD

این نرم‌افزار با AutoCAD سازگاری کامل دارد و دارای خط فرمان‌های بسیاری است که به ساخت CAD کمک می‌کند.

Graphisoft Archicad

نرم‌افزارGraphisoft ArchiCAD ، نرم‌افزاری بسیار قدرتمند با قابلیت‌ های جدید جهت طراحی و پیاده‌سازی محیط‌های سه‌بعدی و فراهم کننده مدل‌های حرفه‌ای مجازی جهت مهندسین عمران و معماری استفاده می شود.

Ashampoo 3D Cad Professional

در طراحی ساختمان نیازهای عکاسان حرفه‌ای، معماران، مهندسان و صنعتگران را برآورده می کند.

Ashampoo Home Designer Pro

توسط این نرم‌افزار می‌توانید خانه‌ای را که درصدد طراحی و یا ساخت آن هستید را ببینید نقواص آن را مشاهده و برطرف نمایید. زاویه دید پرسپکتیو از درون و خارج این کمک را به شما کرده است تا از رخداد اشتباهات سنگین در پروژه‌های واقعی جلوگیری شود.

Sweet Home 3D

نرم‌افزاری حرفه‌ای جهت طراحی سه‌بعدی نمای داخلی و دکوراسیون منزل می‌باشد.

این نرم‌افزار دارای طرح‌های سه‌بعدی لوازم منزل بوده و از زبان های مختلف پشتیبانی می کند.

Flow Architect Studio 3D

مهندسان و نقشه‌کش‌های معماری و عمران قادرند تاPlan ها و طرح‌های خود را در کامپیوتر طراحی کنید.

Autodesk AutoCAD Architecture

از قویترین نرم افزارهای معماری از شرکت معتبر Autodesk  است.

به کمک این نرم افزار کلیه نیازهای طراحی شما از نقشه کشی تا طراحی سازه های داخلی، طراحی دکور نمای خارجی ساخت مدلها و طرح های سه بعدی از نقشه های شما با بهترین کیفیت، بر طرف می شود.

Graphisoft ArchiCAD

از معروفترین نرم افزارهای طراحی سه بعدی در مهندسی معماری.

این سه نسخه قابلیت های جدید جهت طراحی و پیاده سازی محیط های سه بعدی را فراهم آورده است.

کاربران با کمک این نرم افزار طرح های خود را سریعتر آنالیز می کنند!

این کار با استفاده از تخمین خصوصیات فضای طراحی در محیطی سه بعدی صورت می گیرد.

 

انجام پایان‌نامه معماری 

  • گرایش معماری داخلی
  • گرایش معماری منظر
  • گرایش تکنولوژی معماری
  • گرایش انرژی معماری
  • گرایش مرمت ابنیه سنتی
  • گرایش  مطالعات معماری ایران
  • گرایش معماری اسلامی
  • گرایش مدیریت پروژه و ساخت

 

خدمات طراحی

  • طراحی پلان
  • طراحی نما
  • طراحی داخلی
  • طراحی سه بعدی حجم (3D)
  • آموزش تری دی مکس
  • اسکیس
  • راندو
  • طراحی منظر

 

خدمات مشاوره

  • انتخاب موضوع پروپوزال و پایان‌نامه
  • استخراج مقاله از پایان‌نامه
  • رفرنس نویسی پایان نامه به شیوه APA، شیکاگو، IEEE
  • رفرنس نویسی پایان نامه و مقاله
  • مشاوره نگارش پایان نامه
  • انجام تحلیل‌های آماری فصل (4)
  • تحلیل‌های آماری با نرم‌افزار SPSS

 

پژوهشگران برتر

09333358943

مؤسسه مطالعاتی و مشاوره پژوهشی پژوهشگران برتر، برترین دپارتمان تخصصی در زمینه ارائه مشاوره و خدمات پژوهشی در رشته معماری و شهرسازی